Snö, snö och ännu mera snö

Det har kommit typ fyra decimeter snö här och det snöar fortfarande. Det är jätte fint ute, särskilt när man är inne 😉
Mindre roligt var det i går morse när jag hade fulla skottkärran med hö som skulle ut till hagarna, plogen hade inte varit här så det var minst sagt tungt att dra den genom 3 decimeter nysnö.
Men men är man hästägare så är man 😉
Det fortsatte att snöa hela dagen och kvällen i går så August fick vila. 
 
Idag har vi däremot varit ute på en tur. Det blev mest skritt och trav då jag tyckte att han fick snöstyltor och eftersom det kan gå undan med lille August i galoppen så kändes det säkrast att ta det lite lugnt.
Vi tog dock en liten kort galopp som han dessutom fattade enbart på skänkelhjälp, annars brukar jag även använda rösten då vi lärt in det från marken.
 
I traven var han jätte fin. Jag gjorde en del tempoväxlingar och det skötte han bra.
Tränade mycket halter för att han ska bli mer lyhörd, det behöver vi träna mycket på. Eftersom han blir svår att stanna i galoppen så behövs det jobbas på lydnaden och lyhördheten en del 😊 
 
Så här ser det ut hos oss ❄
 
Nehej det gick tydligen inte att ladda upp någon bild idag 😕
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

stallkvarntorp.blogg.se

Här kan man läsa om mig Louise och omskolningen av min travhäst August K som numera är ridhäst på heltid. Utöver August har jag Royal Flush som är pensionerad ridtravare, Hunter brodde som är pensionerad från travet, två hundar och två kaniner. Jag har också tre barn och en sambo, vi bor tillsammans på vår gård i Värmland.

RSS 2.0