Ridning i storm

Jag red August nu i kväll och det blåste verkligen storm mellan varven. Inte så trevligt med han skötte sig så fint ändå ❤ Eftersom det var mörkt ute så fick vi hålla till på gårdsplanen, inte optimalt men det funkar.
 
Vi tränade på att ställa i nacken och att forma i sidorna, endast i skritt än så länge. Han har ganska svårt för att gå på volt och samtidigt slappna av och jobba rätt. Han blir gärna spänd och då går munnen på honom, tugg tugg och massa gapande 😁 
Tror det dels beror på att han tycker det är jobbigt och dels att han kanske förknippar det med voltstart som han säkerligen gjort som travhäst.
Han vill även bryta ut med bogen och ställa utåt på volt och då brukar jag helt enkelt ställa honom utåt i ca ett halvt varv sen ställer jag försiktigt inåt igen, jag upprepar detta några gånger under ett ridpass.
Det brukar få hästarna att mjukna och få bogen på rätt ställe. En jätte bra övning som jag gjorde mycket med Royal Flush när han var i gång. 
August kämpade på bra idag även fast han tyckte att det var jobbigt ibland 🌟
 
Nu ska jag titta vidare på idrottsgalan och hålla tummarna för Peder!
 
Dagens August 🐴😍
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

stallkvarntorp.blogg.se

Här kan man läsa om mig Louise och omskolningen av min travhäst August K som numera är ridhäst på heltid. Utöver August har jag Royal Flush som är pensionerad ridtravare, Hunter brodde som är pensionerad från travet, två hundar och två kaniner. Jag har också tre barn och en sambo, vi bor tillsammans på vår gård i Värmland.

RSS 2.0