Första inlägget och kyligt väder.

Jag tänkte alltså prova på att blogga. Jag tänker som så att det kan vara roligt och bra att ha nu när jag på riktigt kommit i gång med August omskolning från travhäst till ridhäst. Det blir ju lätt att man glömmer bort vad man tränade på för ett halvår sen och tycker inte man kommer någon vart i utbildningen, då är det ju fantastiskt bra att ha bloggen som man kan gå tillbaka och läsa i. 
 
Dagen idag har varit kylig men ändå varmare än i går då det var -15. Brrr ❄ Idag var det bara -6 så det var inte så där jobbigt kallt åt ansiktet när jag red 😊 
August har känts jättefin nu när jag satt igång honom efter vintervilan men idag var han lite uppstressad och hade svårt att komma till arbete. Jag tror att det kan bero på den lilla skenturen han bjöd mig på igår, hehe. Allt gick ju bra som tur var men vi blev nog lika rädda båda två. Han blev lite överladdad när jag fattade galopp och då blir han nästan rädd för sig själv, så drog han iväg i världens fart. Min lille bäbishäst ❤  
I morgon får han i alla fall vila och tänka över dina hyss så hoppas jag på bättre uppförande på lördag.
 
Dom andra hästarna har bara chillat i hagen idag 😊
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

stallkvarntorp.blogg.se

Här kan man läsa om mig Louise och omskolningen av min travhäst August K som numera är ridhäst på heltid. Utöver August har jag Royal Flush som är pensionerad ridtravare, Hunter brodde som är pensionerad från travet, två hundar och två kaniner. Jag har också tre barn och en sambo, vi bor tillsammans på vår gård i Värmland.

RSS 2.0